Trygga paket - för ännu säkrare leveranser

För oss är det viktigt att du som kund känner att ditt paket är i säkra händer.
Därför ingår både paketsökning och paketersättning i fraktpriset.

Paketsökning

Håll koll på var ditt paket befinner sig. Med hjälp av paket-ID kan du följa paketets väg
från avsändare till mottagare. Du kan också följa ditt paket via din sida Mitt Blocketpaket.

  Sök paket

Paketersättning
Om ditt paket skadas eller förloras ersätter vi varuvärdet (varans pris) till ett maxbelopp
på 10 000 kr + fraktkostnaden, oberoende av försändelsens vikt.




Reklamation - Blocketpaket


Det är alltid tråkigt när något oförutsett händer. Vi vill att du skall vara nöjd med vår tjänst.
Din reklamation är därför viktig i vårt utvecklingsarbete, då den hjälper oss att bli ändå bättre.

Vem kan reklamera?
Gäller reklamationen ett skadat paket äger mottagaren rätten att reklamera.
En förlustanmälan skall alltid inlämnas av avsändaren.

  Läs mer om villkor vid reklamation i de fullständiga
användar- och leveransvillkoren, på www.blocket.se > Blocketpaketet!


Om du vill reklamera ditt paket ska du fylla i en skade- eller förlustanmälan:


 Skadeanmälan, Blocketpaket: klicka här för att spara ner blanketten

 Skadeanmälan, Blocketpaket: klicka här för att öppna


 Förlustanmälan, Blocketpaket: klicka här för att spara ner blanketten 

 Förlustanmälan, Blocketpaket: klicka här för att öppna



Blanketten skickas till oss via e-post eller brev:
E-post:   reklamation.blocketpaket@dbschenker.com


Brev:     Schenker AB
              SkadeCenter
              Muttervägen 1
              SE-553 02 Jönköping

2014-12-17  Skriv ut